onsdag 3 februari 2016

vårsådd, gula ärtor & gjutjärn


Måndagens inlägg utgick för tiden gick åt till att jaga leverantörer, speditörer och Postnord. När förmiddagen var till ända med timslånga och energikrävande arbetsuppgifter kände jag mig helt dränerad på inspiration och arbetslust. Nu har några dagar av februari passerat och alla har väl märkt att dagsljuset så sakteliga är på väg att återvända. Och mina odlingsplaner inför vår och sommar har sakta börjat spira. Murgrönan i köksfönstret har synbart vaknat till liv och skjuter nya blad. Inrymd i en gjutjärnsurna söker den ljus, näring och varmare tider. Mina gula ärtor är givetvis en klassiker när väl trädgårdshandskarna åker på, och som jag återvänder till i ett senare inlägg. Barmark, blåsigt och blött, men på väg mot . . . mars. Monthly Makers tema för februari väntar jag med spänning på. Det kanske också kan få mig att vakna till lite ur vinterdvalan! Let´s go for it!

1 kommentar:

  1. Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading. Thanks for the share.HD Wallpapers

    SvaraRadera