fredag 11 mars 2016

pall för sminkbordet, Göperts - 50-tals retroinredning


Röda fynd till Röda rummet

Wow! Intensivt. Energigivande. Härligt. Pulsen gick upp några snäpp, för fynd i kärlekens färg går inte av för hackor. Röda fynd till Röda rummet på ön. En knappförsedd pall, klädsel i galon med passpoalerad kant och ben i bok (ev björk) från 1950-talet, märkt Göperts, samt en påklädd galge i dito färg. Nu måste jag bara ragga upp toalettbordet och negligén så är jag hemma! Näää, makeup har jag aldrig fått någon kläm på eller haft tålamod till, så det får vara, men jag vet att möbeln är på renässans igen. En uppstickare kan man säga, men i min tillvaro fyller ett toalettbord tyvärr ingen funktion. Det blir liksom inte bättre . . . :-) !!!!! Hur som helst ska pallen genomgå ett smärre ansiktslyft. Benen ska slipas av och lackas om med båtlack som tål slitage bra. Därefter är den klar att sitta på. Troligtvis på "kontoret" vid datorn. Gud, så oglamoröst men det är den krassa sanningen! I love IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar