måndag 25 april 2016

honeybeeees - DIY


Månget byggvaruhus har besökts de senaste helgerna. Så är det oftast på vårkanten när idéerna är många och inspiron är på topp. Alltid lika kul för jag kan spendera timmar bland hyllor och fack, gång upp och gång ner. Rundstav, beslag, upphängning, tampar, kablage, båtprylar och skruv. Mycket av min inspiro får jag där. En skattkista med mojänger som sätter igång kreativiteten! Sist jag skulle inhandla bambustavar fick jag sällis av den här krabaten - Kaj - som väntade på att få sätta i sig de första resterna av årets nyhet från GB-glass. Han arbetade på caféet intill och hade just då rast från disken. Kråkfåglarna tillhör mina favoriter och i synnerhet den mytomspunna Korpen som ofta ses i havsbandet. I helgen rullade hjulen ut till Stockholms kylslagna ö-värld. Uppstarten för sommarsäsongen gick smidigt. Eldade äntligen upp min bokföring, räfsade och vårstädade lite i skogsträdgården med en obeskrivlig träningsvärk som följd! Men vad ska jag då göra med bambustavarna? Tidigare har jag gjort en spaljé till balkongen men den vidareutvecklades och är nu tillverkad av vanlig rundstav. Konstruktionen till spaljén finns för övrigt under DIY. Nu ska jag bidra till mångfalden av insekter och bygga bi-holkar!


Riktigt så här lyxiga kommer de förmodligen inte att bli. Jag tar vad jag har i högen av spillvirke från tidigare projekt. Ett miljömässigt bra och härligt utomhus-projekt som alla kan delta i. Nu kan jag snart titulera mig . . . hotellägare också! Jag räknar med full beläggning i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar