onsdag 27 april 2016

Jewels of Africa - fraktgods med AB Expressen FENIX

Jewels of Africa - mot Stockholms skärgård!

Alldeles nyligen stod containers för grovsopor uppställda på min gata i stan. Jag var inte sen med att glutta ner och vad skådade mitt öga? En gammal trälår, utan lock, som innehållit glas på den gamla goda tiden. Tung som attan men jag gav mig tusan på att få upp den ur Kamprads bråte! För om sanningen ska fram var merparten tyvärr möbler från varuhuset. Förmodligen inte slängda av kvalitetsmässiga skäl, utan mer för att det lockar att köpa billigt nytt. Och förnyar oss, det låter vi oss gärna göra. Jag baxade i alla fall ut lådan till ön. Egentligen hade jag velat förse den med hjul för inomhusbruk, men utrymmet är alldeles för litet, så en odlingslåda fick det bli i stället. Invändigt klädd med plast/markduk för hållbarhetens skull. I år har vi enats om en prunkande låda med JEWELS OF AFRICA - indiankrasse i alla möjliga färger. Nu väntan och trängtan till de första plantorna sticker upp ur en uppvärmd jord. Lite svårt att tänka sig när haglet smattrar, regnet öser ner för att plötsligt snöa i nästa sekund. Men efter regn kommer soool . . . och maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar