måndag 11 april 2016

head over wheels & vår i luften


Helgens aktiviteter gav mig massor av vårkänslor. Gatsopningen är i full gång, dammet yr och det gör inget att näsa och ögon rinner. De smutsiga fönsterna har jag förträngt för jag vill göra annat! Däckbyte, nyplantering och en tur till IKEA för att kolla in sommarens utomhusmöbler, men där föll inget mig på läppen. Inte blev det sämre av att Monthly Makers presenterade "Våren" som sitt apriltema. Låt se vad jag kan hitta på i den genren! Nästan varje dag ser jag käcka stenknäcken utanför fönstret. Blåmes och talgoxe har lite försynt börjat visa intresse för holkarna. Det riktiga vårtecknet är när svartvit flugsnappare anländer. För att inte tala om glada staren. En svartglänsande narr! Tanken på att ha flera sommarmånader framför mig gör mig sprittande glad inombords. Något nytt händer och nya projekt tar form som jag i dagsläget inte vet ett smack om. En utveckling över tid. Semesterplaneringen, rent tidsmässigt, är klar för sommar och höst. Vad som händer under "fri tid" vet jag sällan i förväg. Infall och lust får mestadels styra. Ja, det är ju just fri tid! Tillvaron är vanligtvis inplanerad minut för minut och då kan det vara skönt att låta endast lust och inspiration råda. Och som sagt; det är ingen bristvara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar