onsdag 13 april 2016

åh, den färgade av sig, färgfenomen & psykedeliskt textiltryck

Psykedeliskt textiltryck på klänning i satinvävd bomull.

Ett färgspår på näthinnan. Ni som läste mitt inlägg om Plan B och den ultimata backupen, såg också bilden på tyget invändigt i väskan. Otroligt, för 3 dagar senare kom jag hem med den här underbara sommarklänningen i satinvävd bomull. "Jag känner igen den där" sade mannen, och när jag kollade av bloggen kom jag på det! Symaskinsväskan! Färgställningen hade satt avtryck i hjärnbarken. Vanligtvis inte kulörer jag bär, men nu har jag fullständigt kärat ner mig och kan knappt bärga mig till varmare dagar. Jag blir alltid lika förvånad över detta fenomen och blir tyvärr också varse, hur stort inflytande marknaden har på oss. Vad vi ska tycka är fint, fult, bra, trender, färger, stilar, mönster, material . . . Definitivt något att ha i åtanke, tycker jag. Den har färgat av sig skulle jag kunna säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar