måndag 2 maj 2016

ett rum med utsikt, virtuellt fönster med caribbean-feeling, balkonghäng - DIY


Hej maj! Jippie, nu har äntligen mina två rum utökats till tre! Ett rum med milsvid utsikt! Helgens väder var som gjort för balkongfix och tillhörande häng! Min tanke var att skapa mer rumslighet på balkongen. Med 2 panelgardiner i bambu, som jag hade liggandes på vinden sedan några år tillbaka, sked jag till verket uppe i trädtopparna. Om någon undrar så är mitt Ap-index inte något att skryta med! Gardinerna hängde jag i min egen tillverkade spaljé - finns under DIY ovan - och skapande på så sätt ett virtuellt fönster med en touch av caribbean-feeling! Det känns ombonat och är också en kontrast mot den svarta exteriören i möbler, mattor, kuddar mm. Hela balkonginredningen kommer jag att publicera under kommande månad. Dagar som förmodligen går alldeles för fort . . .

Här kommer ett superbra tips på hur du enkelt och billigt kan skydda dina utomhusmöbler från ett svenskt sommarväder, ut-och-in-väder alltså! Jag köpte ett skyddsöverdrag för grill, modell stor, för under 100-lappen på Ö&B där balkongstolar och ALLT övrigt kan förvaras då regnet öser ner eller solen gassar för fullt under bortavaro. Jag jublar över att slippa använda bostaden som förråd vid dålig väderlek av dito. Ett jätteplus i kanten är att det är lätt att trä över, har dra-ihop-funktion och tillika är svart. Då var det kirrat och sommaren kan börja! Visst är det härligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar