onsdag 4 maj 2016

akkurat så bra det blev & Moule Marinière look alike

Moule Marinière på balkongen!

Akkurat så bra det blev! Moule Marinière på balkongen! Trodde ni ja! För visst ser det ut som blåmusslor? Det vattnas i munnen och mina smaklökar befinner sig just nu i Italien, även om maträtten ursprungligen är fransk. Eller på lite närmare avstånd, på Akkurat Restaurant uppe på söders höjder i Stockholm. Faktiskt en av mina favvo-rätter. Här en uppstammad pil i kruka som tappert överlevt vintern utomhus, som jag piffat till med svart dekorsten. Stenarna förstärker växtens strama utseende och dessutom behåller krukan fukt mycket längre. En annan fördel är att det inte stänker och skvätter jord vid ösregn. Enligt utsago ska det bli fantastiskt väder de kommande dagarna och jag önskar alla nordbor, och givetvis alla ni andra också, en skön helg med mycket balkonghäng! Jag själv ska sitta som fastvuxen i de nya balkongstolarna och inte röra mig ur fläcken! Bara njuta! Må gott, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar