fredag 6 maj 2016

svart/vit rio-feeling & mitt guld, mitt guld ...

Svarta stolar för balkongen i konstrotting - en färgmix i svart & vitt!

Det är i de här stolarna jag sitter som fastnaglad! En känsla av att vara i Rio kort sagt! Hur länge har vi inte väntat och trängtat och äntligen . . . äntligen är det verklighet! Färgtemat är som vanligt svart och vitt. Lätt att kombinera med andra accentfärger om det mot förmodan, blir fööör tråkigt. Fasadfärgen ställer till det, men i det avseendet är det bara att gilla läget. Golvet är av impregnerat trä, platsbyggt av en snickare, och behandlat med svartpigmenterad olja. Till detta adderas olika mönsterformer på textil och mattor med en gemensam nämnare; en mix i SVART och VITT. Den rutiga stora mattan är från ICA Hemma, den streckkod-mönstrade från Rusta. Den här årstiden är GULD värd för mig. En juvel som får tillvaron att glimma ännu mer. En diamant att vårda ömt under kort tid . . . kanske därför den är så värdefull. Mitt guld, mitt guld ... säger jag bara, och håller med prins John i Robin Hood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar