onsdag 8 juni 2016

kurbitsinspirerat textiltryck - Hildegard "Hillan" Olmås

Kurbitsinspirerad Hill!

Visst rusar tiden iväg? Snart är det midsommar och jag ser framför mig en fäbodvall med spelmän, lövad dansbana och midsommarstång, uppsluppen stämning och fina folkdräkter. Dalarna så klart! För min egen del blir det inga längre utfärder utan midsommar firas hemmavid. Och det går lika bra det! Här en kurbitsinspirerad löpare i grövre linne, 22x57 centimeter med textiltryck formgivet av Hildegard "Hillan" Olmås. Den passar utmärkt för midsommarens uppdukade bord. Mer om Hildegard finns att läsa och se här! Med de orden tackar jag för mig idag och ilar vidare som en vessla under en gråmulen stockholmshimmel som idag kanske ger ifrån sig lite regn . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar