måndag 13 juni 2016

var-dags-skapande & Monthly Makers

Målning av konstnären Annica Johansson.

Wow, vilken dag! Måndag och härlig, efterlängtad VARDAG. Låter säkert korkat eller skruvat i mångas öron, men jag gillar att var och en går till sitt, gör sitt, jag mitt, för att sedan mötas igen. Med klar tydlighet märker jag att mitt humör och välbefinnande påverkas av att vara avskuren möjligheten till skapande. Jag känner mig snärjd, en mental känsla av att inte kunna andas, mår pyton helt sonika. Tankarna och känslorna var många under soliga maj månad som ni märker. Det var en reminder om hur bra jag mår då jag får skapa och hur förträffligt det är att umgås med tankar och idéer alldeles solo. En enorm frihetskänsla för mig. Just nu ligger Monthly Makers juni-tema "Växter" och gror. Over and out . . . så ses vi på onsdag! Tjohoo, nu vanliga takter igen! Mer kreativitet åt folket - det gör gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar