måndag 20 mars 2017

retro PÅSK rendez-vous startar idag - påsktextil så in i norden!


Nu kan jag inte hejda mig längre! Har så smått - en underdrift så klart - börjat titta igenom mina påsktextilier. Det känns kul att "ta rygg" redan nu. På så vis kommer jag ett steg närmare våren ... känns det som! Idag startar alltså ett PÅSK-rendezvous här på bloggen och på mitt Instagram som kommer att pågå ända fram till påsk och lite till! Påsktextilierna är inte lika många till antalet som till jul men nog så det räcker till ändå. På samma sätt som med jultextil har även påskens retrotextilier lyckats med konststycket att hålla sig undan i linneskåpen. Tur för oss! Ljus som är materialförstörande i sig + tvätt + flitig användning hade säkert resulterat i att inget bevarats till eftervärlden. Turligt nog är de helger vi firar korta, i synnerhet påsken. Här har en kökshandduk i bomull, från Åhlens, med passande textiltryck, legat och smygit i mitt skåp i några år! De gula äggkopparna i keramik är från Nittsjö, grönprickig okänd tillverkare, och från danska Rosti kommer den låga lila äggkoppen i melamin formgiven av Björn Christensen. Snart är det dags  . . .  för påskfest! Inte en dag för sent om ni frågar mig!

Lite mer på temat PÅSK finns här och en titt på goa "Jonas" som Per Bjelving är formgivar-pappa till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar