onsdag 12 april 2017

likasinnade kärringar & tuppar a la Brit Bredström



Ur tidningen Scandinavian RETRO nr 1/17.

Påskens rendez-vous fortsätter ännu ett par dagar framöver här på bloggen. När första numret av tidningen Scandinavian Retro 2017 damp ner i brevlådan och jag fick se Brit Bredströms bordstabletter formgivna på 1950-talet, erinrades jag om att jag har en likadan i en gul färgställning. Voilà! Tyvärr endast en till antalet, men som duk går den att använda vid påskfrukosten! Ikväll kommer välkommet besök till min enkla boning . . . likasinnade kärringar och natten lär bli låååång! Det blir ett riktigt rendez-vous de´! Önskar alla en bra upptakt på påskfirandet!

Mer av Brit Bredström finns till höger under "Välj bland" eller kvasta direkt till en av mina lila favoriter här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar