måndag 29 maj 2017

EKG, radiovågor, vågig päls? Tyg till kuddar såklart!



Det här tyget får mitt hjärta att slå dubbelslag! Mitt EKG når höjder av sällan skådat slag! På årets första utomhusloppis låg det vackra tyget helt anspråkslöst till försäljning och jag slog volter. Nytt, otvättat och ooohhhhh så otroligt perfekt. För som jag letat . . . efter något som kan matcha mina nuvarande orangea kuddar i soffan. Både i struktur, material och färg. Trodde ett tag att uppdraget var ogenomförbart. Men den som väntar på något gott, väntar tydligen inte förgäves. Ett stadigt bomullstyg med linnestruktur, botten i två orangea nyanser och  "kurvor" i naturvitt där mönsterrapporten är svår att utläsa. Kärt barn har många namn och beskrivningen av mönstret blir många, ovanliga och otippade. Vågig päls, ett EKG eller radiovågor. Ett tyg med liv - en rörelse - kan nog de flesta enas om. Mer sömnad till hemmet blir det framöver och det är ett snabbt, lätt och kul projekt som förändrar stort och mycket. Just nu har jag ofrivillig semester på grund av en overlock med driftstörningar. Ett fel som inte går att identifiera lika lätt som min plånbok går att lokalisera! Återkommande mysko . . . Det kliar rejält i fingrarna och jag är ivrig att komma igång.  Skön måndag med ett orange klot på himmelsblå botten önskas alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar