måndag 15 maj 2017

jag som keramiker & sy förkläde i akrylatväv - DIY



Nytt på köksfronten eller vid trädgårdsarbete, pyssel, arbete med lera eller färg! Ett super-praktiskt förkläde sytt i akrylatväv som jag inte kunde släppa taget om på loppisen. Sprillans nytt och med ett pris som knappt märktes i plånboken. Ett bra-att-ha-plagg för massor av tillfällen som dessutom är lätt att sy själv av metervara. Akrylatväv är en modern variant av vaxduk, väldigt följsamt och med avtorkningsbar yta. Materialet är dessutom maskintvättbart i 30°, men får ej centrifugeras utan ska dropptorka.  Funktionellt på många sätt, piggt, ärtigt, somrigt och nu blev jag vansinnigt sugen på jordgubbar! Eller sommarvarma smultron på ett strå . . . helst på direkten! Synd att jag inte är keramiker . . . det hade passat som hand i handsken vid drejskivan!

Se mina egenhändigt omklädda stolsitsar i akrylatväv som Du lätt gör själv här!

Vad är akrylatväv? Jo, ett bomullstyg överdraget med en vatten- och smutsavvisande yta. Följsamt och maskintvättbart i 30 °. Ej centrifugering. Dropptorkas. Lätt att sy i med vanlig symaskin. Repar sig ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar