fredag 2 juni 2017

blommigt 70-tal att vila huvudet på!


Jaha, nu åkte jag dit igen . . .  på blommigt! Svårt att motstå för jag blir ju så glad. Finstämda nyanser utan att bli grällt. Naivistiskt mönster som gör mig knäsvag! Den här gången ett välanvänt och urtvättat örngott från 1970-talet skulle jag tro. Från början välbehållet men med min flitiga användning bleknar färgerna mer och mer. Jag förespråkar fortfarande att textil ska användas och inte stuvas undan i mörka skåp till förmån för kommande generationer som knappt lyfter på ögonbrynen över vårt ivriga sparande. Textilier i alla former förgyller och tillför mycket till vår inredning och trivsel. Som fogmassa mellan kakelplattor! De mjukar upp, fogar samman, livar upp, dämpar ner, ja, jag kan skriva sida upp och sida ner om fördelarna. Ett stycke textil konst att vila huvudet på andra dagen i juni! Hej då maj och välkommen åter! Vad gjorde du av sol och värme, min vän?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar