fredag 27 oktober 2017

plötsligt så händer det . . . green mission accomplished - tygpåsar för frukt & grönt & plastbanta med Veggio

  


Nästan för bra för att vara sant . . . men det är det! Som sig bör tar även jag ett personligt ansvar för vår miljö och försöker i möjligaste mån att plastbanta. Hit hem handlas det tonvis med frukt och grönsaker under ett år. Och många, många plastpåsar bliiir det över tid. I brist på någon ersättare för plast har jag använt tvättpåsar och det har fungerat bra. Med jämna mellanrum har jag sökt av marknaden och inte hittat något som uppfyllt mina kriterier, men sååå plötsligt händer det . . . rakt framför ögonen på mig när jag är och handlar på City Gross i Bromma!

Veggio 🍅🍏🍋🍊🍆🍎 frukt och grönt-påsar från Carrinet. Innovativt och bra miljötänk av City Gross att ha de i sitt sortiment och en stor eloge får butiken av mig. Påsarna förgyller mina dagar i livsmedelsbutiken och vår storslagna miljö! Om man inte har City Gross nästgårds har Carrinet en webbshop för dylika gröna ting! 

Påsarna är:

* avsedda för förvaring av mat och märkta med food safe sign symbolen

* tvättbara i minst 40°
* återanvändbara
* hållbara
* återvinningsbara
* minimal vikt
* transparenta

Värna miljön och gör ett klimatsmart val! Textil . . . wow! Green mission accomplished!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar