onsdag 25 oktober 2017

stagedive ner i rabatten - vintagetyg med stockrosor - 70-tal


Rosa stockros (till vä) med humle-kompisen!

Jag ger mig inte . . . utan gör ett stagedive ner i rabatten igen! Till växtriket går resan på bloggen idag. Här ett tygstycke i finaste bomull som troligtvis använts som duk eller gardin. Ett frodigt, livgivande och somrigt textiltryck som jag sorgligt nog inte vet vem som är formgivare till. Jag tänker på vackra stockrosor utmed en solig och varm husvägg. Så där riktigt idylliskt falurött och svenskt! Det är en av de växter jag försökt odla på skärgårdsön, dock utan något vidare lyckat resultat för efter två somrar var den puts väck. Lyllo de som kan stoltsera med dem i sin trädgård. För mig är de själva sinnebilden för sommar. Och den hade vi ju inte mycket av i år. Men ingen idé att gråta över spilld mjölk, för snart är vi där igen . . . med stekheta dagar, hopp i plurret, mygg och ljusa nätter. Jag längtar redan . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar