måndag 2 oktober 2017

stormönstrat & färgsprakande av Eivor Spetz 1969!



Måndag idag och hej du vackra färgsprakande oktober! Jag hoppas Du bjuder på en härlig månad! Och nu . 🥁 . trumvirvel . 🥁 . stormönstrat igen och en klar favorit som måste visas! Mönstret heter "Provance" och är formgivet av Eivor Spetz för Mölnlycke Tuppen 1969. Tyvärr är det bara en liten bit tyg som någon händig person sytt en paradhandduk av. Men jag är själaglad ändå! Oftast förknippas paradhandduken med tidigare årtionden och var troligtvis mindre förekommande i 1970-talets kök. Visst blir man glad av färg och bättre start på både månad och vecka kan jag knappast önska mig!

Fler paradhanddukar, bland annat från ULLAS, finns i högermarginalen under "Välj bland" eller ta en shortcut till en av mina nya favoriter här! Botanisera gärna bland fantastiska textilmönster från olika tidsepoker i min skattkista! Skicka budkavlen vidare om mönster, färg, funktion och inte minst om textiliernas betydelse för vårt välmående! En tillvaro utan härliga tyger vore bra torftig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar