fredag 10 november 2017

mönstrat i gult och svart - mållöst med Andreja Spegel i AIK-land!


  Design Andreja Spegel, IKEA of Sweden 2013.

Vad sägs om det här tygmönstret då . . . i självaste AIK-land? Som hand i handsken! Ett stormönstrat textiltryck formgivet av Andreja Spegel 2013 för IKEA of Sweden, som verkligen faller mig på läppen. Sitter som en smäck för en Solnabo som jag! Det är sparsmakat, men sååå uttrycksfullt. Jag blir alldeles till mig och näst intill mållös. Mönstret får mig att vilja ändra färgsättning i sovrummet ögonabums. Häftad i en spännram, uppåt väggarna. Det ultimata hade varit att hänga mönstertrycket från tak till golv, men tyvärr, stuven är alltför liten för ett sådant konststycke. Mönstret är en 10-poängare! Gult och svart . . . wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar