onsdag 8 november 2017

älskar, älskar inte, älskar ... såklart vintagemönster & my precious




Älskar, älskar inte, älskar . . . älskar givetvis det blommiga vintagemönstret! Det kanske kan tyckas lite märkligt med en somrig duk i november, troligtvis från 60-talet, men min längtan till försommar är on going året om med starar i holkarna, musöron på träden och spirande grönska. När nytt och fräscht sticker upp som gubben i lådan ur vinterdvalan. Så även i min högra hjärnhalva! Jag vantrivs ingalunda under de övriga årstiderna, tiden fram till jul är kul och mysig, men jag åtrår ljuset allra mest. My precious . . . och naturligt ljus är oslagbart. Och nu till dagens stora ljuspunkt. Den blåaste blåa duken i bomull, 90*200, har en blomsteräng i försommarskrud med blåklocka och prästkrage. Ett fint textiltryck med stora längsgående blomsteröar guppande på en havsblå yta. Anonym formgivare dessvärre, men någon av Er läsare kanske vet vem som lurar bakom det inspirerande mönstret. Jag säger tack och adjö för den här novemberonsdagen som är bland de mörkaste jag upplevt på länge. Snart, snart så, tippar vi över i rätt läge igen . . . Ha en helt underbar blå onsdag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar