söndag 24 december 2017

hela julgänget på ingång - Brit Bredström "Julfigurer", Gamlestaden 1961

"Julfigurer" formgiven av Brit B-M, Gamlestaden, 1961.

Ho, ho, ho, här är hela julgänget från 1961 på ingång! Och om bara några timmar kommer ett helt annat julgäng att stå utanför dörren. En riktigt god God Jul önskar slutligen Brit Bredström med sina "Julfigurer" och jag också! En väggbonad, 30*42, i bomull från Gamlestaden. I mint condition trots sina 56 år på nacken. Den har inget "bäst-före-datum" utan är hur modern och aktuell som helst! En guldklimp i min jultextilsamling om jag säger såååå. Nu ska jag lämna Er i fred så ni får ägna er åt nära och kära, släkt, familj och vänner. Må som prinsar och prinsessor i röda luvor och ha en fin-fin julafton!

Jag är åter imorgon, måndag som vanligt!

Mer info och bilder på textila höjdpunkter formgivna av Brit Bredström finns i högermarginalen under "Välj bland" ⏩ brit b-m. Botanisera gärna i textiltryckens magiska värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar