torsdag 25 januari 2018

May Bühler´s lille Olle - inredning för retro-barnrummet!

Mays lille Olle - 30*51 cm

Vad sägs om May Bühler´s lille Olle? En oemotståndlig väggdekoration för barnrummet med textiltryck på juteväv. Det vore fint att ha en hel vägg med olika motiv i ett barnrum. Jag är själv enormt förtjust i barnmotiv, hur nu det kan komma sig! Det gäller leksaker också . . . och barnmöbler . . . och . . . det resulterade i att jag flyttade runt med fina gamla dockvagnar, växa-i-sängar och gunghästar i en herrans massa år och vid varje flytt övervakade jag dessa föremål med extremt vakande blick. Till slut, efter sådär en 20 år, kom jag till sans och insåg det orimliga i att spara och förvara dem på flertalet Stockholms-vindar och sålde det mesta till behövande föräldrar. Bättre sent än aldrig. Mindre textila saker har jag sparat, varav "Mors lille Olle" är en. Honom stoppar jag ömt om mellan varven på vinden. Det här blir ett bra avslut på arbetsveckan och när mörkret viker hädan, ska jag dra olle inpå kroppen, bli rosig om kinden och förhoppningsvis få solsken i blick! Långpromenad alltså! Inga björnar på vägen så vitt jag vet . . . bara morgonrusningens bilar. Ha en fortsatt skön januarivecka, gott folk! Blåbär är gott!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar