torsdag 8 mars 2018

sommarkänslor med "Scallop", Ewa Fanqvist, Åhlens 1988


Ett stycke tyg med ett mönster som väcker mina sommarkänslor till liv! En svensk sommar i havsbandet. Solvarma klippor, vågskvalp, snäckor, stenar, sjögräs, tång, segelbåtar som passerar förbi, bad, tid att göra ingenting och ändå allt. Leva livet fullt ut. Samma känsla som jag fick som barn på skolavslutningen över ett stundande sommarlov utan synbart slut. Lycka. Formgivaren som ger upphov till så sköna känslor inom mig med mönstret "Scallop", heter Ewa Fanqvist. Ritat för Åhlens 1988. Vad jag gärna glömmer är att fjolårets havsbad var mer än sällsynta och sommaren ytterst sparsam med gracerna. I år blir det andra bullar ... och vad sugen jag blev nu då ... på kammusslor! 

Om Ewa Fanqvist:  . . . vet jag absolut ingenting! Ewa finns listad på Designarkivet.se men varken bilder eller info finns publicerade i skrivande stund. En doldis än så länge . . . så synd. Låt oss hoppas att hon snart hamnar i rampljuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar