torsdag 19 april 2018

våga orange - inredning a la 70-tal så klart!



Alright, då var det dags för blommigt 70-tal igen då! Också denna gång för sängen - som påslakan. Höjden av lycka vore ju att hitta två för att passa sjusovar-duon i sovrummet, men sådan tur har jag inte. Nu sköljer en orange våg över mig och jag har dille på kuddar, blomkrukor och annat "löst" i den kulören. Vissa får flytta hem och redan befintliga får framflyttade positioner. Material som bomullssammet och manchester är också härligt. En färg som för övrigt går väldigt bra att kombinera med andra, oavsett årstid. För mig står orange för energi, fart och fläng, värme, men också harmoni. Aaahaaa, där har vi det! Grottmänniskan och den livsnödvändiga eldhärden. Det är alltså nedärvt i generna! Trots blyga plusgrader på nätterna har jag tjuvstartat med balkongen. Även om sandupptagningen inte på långt när är klar, kan jag inte bärga mig när solen skiner och termometern närmar sig +28 på eftermiddagarna. Skitgörat är klart och nu återstår det roliga till sist! Brandgult får det jättegärna va´ men för balkongmyset blir det antingen svart eller vitt!!!!! En spansk sol ska visst lysa över oss nordbor i helgen så ut och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar