tisdag 12 juni 2018

rackarns tur & äppelblom på huvudkudden - textiltryck 70-tal


Rackarns tur! Jojomensan, under den senaste loppisrundan hittade jag två "välbehag för örat" i en underskattad hög med textil i en låda under bordet! Örngott alltså! Visst påminner mönstertrycket om äppelblom? Vem som är upphovskvinna/man till det fina trycket har jag tyvärr även denna gång ingen aning om, men fin-fint är det! Äppelblommorna i mitt Nangijala har sedan länge blommat över och i markerna är det torrt som fnöske. Det riktigt frasar under fötterna. Till och med träden slokar. En riktig rotblöta av bästa kaliber vore inte helt fel för att följas av riktigt sommarvarmt och soligt väder igen. Havstemperaturen har jag ännu inte fysiskt vågat mig på att kolla upp, men framöver blir det hopp i plurret när sommarsysslorna minskar i antal.  I helgen fick cyklarna en översyn för hur det än är så är cykel ett utmärkt konditionshöjande transportmedel för lata dagar i havsbandet. Skogsmyrorna stormtrivs . . . och så jag förstås! Ha en fortsatt härlig vecka och njut av bara sjutton av tillvaron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar