torsdag 19 juli 2018

rocka loss med solig retroduk!


Ta en närmare titt på den här 🌞-duken med tryckt mönster på bomullstyg med linnestruktur, 85*90! Till åren, någon fläck här och där, och relativt oskadd från tvättskador, och oooohhhh så underbar. Den berättar en historia som åtminstone känns väldigt bekant för mig. Sommarlov! En kreativ tid som var utan slut och ett enda långt soligt kalas. Krocket, bollspel, rockringar, "bollen upp i det blå", bad, lek och bullar! Lyckan var total. Inte blev det sämre av att få plocka sommarens mogna godis direkt från kvist. Håriga krusbär, körsbär, sura vinbär och päron. Det är just så jag minns mina sommarlov! Duken köpte jag på loppis av en 50-årig kvinna som fått den av sin mormor för många år sedan. Formgivaren är höljd i dunkel, någon signatur eller annat kännetecken finns inte, men om någon vet vem mönsterritaren är vore jag mer än tacksam för sådan info. Undrar om jag ska prova att rocka loss lite . . . då slutar det väl med ett tredje diskbråck! Over and out från mig denna fina sommardag 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar