tisdag 17 juli 2018

ett WOW, återbrukstankar & makalöst textiltryck från 70-talet!



Nääänu, är det väl ändå dags för lite blommigt i orange och brunt igen! Det känns som om det var ett ett tag sedan sist, så hög tid med andra ord! Här ett gardinpar med textiltryck på bomull med ett fenomenalt och uttrycksfullt blommönster i riktig 70-talsanda. Tyvärr, eller förargligt nog skulle jag hellre vilja säga, alldeles för korta för mina fönster, men jag får passa på att njuta av dem varje gång jag sorterar ner ny vintage i lådan där de ligger. Lite synd men vad göra när matematiken inte går ihop åt något håll. Men vem vet vad framtiden för med sig, i nästa boende kanske jag har normal takhöjd. Något att se fram emot alltså! Ingen märkning tyvärr, så formgivaren är ett mysterium. Nu under sommaren tar jag "höjd" för fler fynd av den ultimata tyg-typen. Hoppas att skattfynda något som får mig att tappa andan. Det är just det som är själva tjusningen med att strosa runt på loppisar, träffa folk, småprata lite, rota runt i kartonger och hitta just DET där. Återbrukstanken inte att förringa såklart. "Vad ska Du med allt till?" undrar mannen och jag svarar fullkomligt ärligt - "Härligt att baaaara ha". Någon måste värna den textila formskatten, du, jag och många, många fler! Utan textilier vore tillvaron bra trist! Likriktad om inte annat . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar