torsdag 26 juli 2018

flott blått från Almedahls & Adriatiska havet



Rund bomullsduk med textiltryck, ⌀ 150 cm, Almedahls, 1970-tal. 

Installation med äggkartonger på Dubrovniks flygplats - Vattenpolo

Flott blått ska de´ va! Både vad gäller en bordsduk från Almedahls eller balkonghäng vid Adriatiska havet som jag plurrade i tidigare i sommar. Att sitta 70 meter över havsytan på en kroatisk balkong och se ut över havet, titta på båtarna, now we`re talking lyxklass 😊😊😊, som låg på svaj i viken, var oslagbart. Vid god sikt såg jag nästan tvärs över till Italien. Nääe, inte riktigt, men uppåt en 2 mil i alla fall. Den magnifika utsikten och havet betydde mycket för själva reseupplevelsen. En resa framöver utan highlights som balkong, havsutsikt och pool blir det inte tal om. Numera ett måste faktiskt. De badkrukor som tyckte att Adriatiska havet höll låg vattentemperatur kunde spela vattenpolo på Dubrovniks flygplats! Idag svävar jag helt ut i det blå som ni märker . . . men nu åter till den runda bomullsduken med textiltryck, ⌀ 150 cm, från Almedahls. Saknar tyvärr uppgift om formgivare, men är rätt säker på att den är från 70-talet. Ett fantastiskt mönster i en färgställning som får mig att vilja göra ett djupdyk i svenska vatten. Att ta mig till havet är det enda jag vill . . . fick mersmak på köpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar