tisdag 23 oktober 2018

nya perspektiv & råd bot på sommartorkan


Jag känner mig allt lite snuvad på sommaren. Och inte så lite heller. Inte ens ett ynka litet tådopp blev det. Hela tillvaron vändes upp och ner efter ett tvärstopp i maskineriet. På riktigt, jag lovar. De heta och soliga sommarmånaderna försvann i ett nafs medan jag vankade av och an i sjukhuskorridorer, i ett grumligt töcken med nerver utanpå kroppen. Utfallet blev slutligen bättre än bra och då ter sig uteblivna sommardagar rätt så fjuttiga i jämförelse. Dagens ord efter en titt i backspegeln är således; Nya perspektiv! Fler somrar är i antågande. Råd bot på nöden, tänkte textilnörden, och satte sommar på strykbrädan! Solsken inne och solsken i sinne hos Karin igen! Trots regntunga skyar idag!


Mer 🌞🌞🌞i tillvaron! Mannen brukar skriva små meddelanden till mig på plastpåsen som osten förvaras i. Korta, tänkvärda, kärleksfulla meddelanden som betyder ofantligt mycket. De får mig alltid, alltid att le och fyllas av en härlig känsla. Det kan handla om allt mellan himmel och jord men oftast med anknytning till något aktuellt. Obetalbara! Hur gammal en ostkant än må vara ... så är det just det som ger livet guldkant! Nya perspektiv, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar