torsdag 18 oktober 2018

mitt i prick - 70-tals-vintage att frottera sig i


Mitt i prick! Vilken 70-tals-vintage! Vilken färgmatch! Prickar, härliga prickar och ännu fler prickar på mjuk frotté! En lyckans dag då jag fann det jag tror är ett stort överkast från glada 70-talet. I väldigt bra skick dessutom. Alla vet väl ju hur en sliten frottéhandduk kan se ut när trådöglorna dragits ut ... Det får mig att tänka på min katt, Assar, som jag titt som tätt hittade i badrummet fullt upptagen med denna märkliga syssla. Månget handduksinköp blev det innan jag till slut insåg att hans beteende inte skulle förändras till det bättre. En mjuk variant av klösbräda kanske och väldigt trist på handdukarna. Jag har ännu inte tordas klippa i tyget, utan låter det bero tills jag med säkerhet vet. I nuläget lutar det åt en hellång badrock med huva, blixtlås och ring i kläppen. En sån där jag hade som barn och aldrig ville ta av mig ... för färgen på läpparna var blå, hej å hå! Skön hösthelg, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar