torsdag 15 november 2018

åååh eller usch å fy - kaxig olivgrön vintage


Kaxigt mönster, eller vad tycks? Liten bomullsduk, 40*40, som konkurrerar med julstjärnan i år, skulle jag nog säga! Jag föll pladask för både färg och formgivning. Den fantastiska människan som hållit i pennan är helt okänd för mig. Höljd i dunkel, tyvärr. Ett textiltryck som förmodligen härrör från 1970-talet av färgerna att döma. Jag säger ååååh, andra usch och fy. Jaa, jag vet. Smaken är  högst personlig. Nog om detta! Jag säger adjö för nu och hoppas att min 70-talsboost givit er kraft att uthärda den ljusfattiga tillvaron ... som trots allt är full av ljuspunkter! En sådan är en balja varmt välgörande kamomillte! Bra mot det mesta, även ömheten efter sprutan med influensavaccin. Som plåster, aaaaaj, på såret, ni vet! Härlig helg, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar