tisdag 25 juni 2019

gubbverkstan sätter smak på sommaren!


En sommar utan jordgubbar är ingen sommar alls hävdar jag bestämt, och det här textiltrycket sätter verkligen smak på sommaren! På ön odlar jag jordgubbar, smultron och den delikata kombon smulbär i en salig blandning. Att få proppa munnen full på stört är en smakhöjande vardagslyx som jag unnar mig. Som barn växte jag upp med en trädgård där inget gick till spillo, allt skulle saftas, syltas och konserveras inför vintern. Trädgården osade lite av förbjuden frukt, och det tar jag igen nu. Med råge. Det är ju just det som är tjusningen med egenodlat. Direkt från planta till mun! Utan processer, mellanhänder och ajabaja! Hög tid för frukost säger min kurrande mage och i ögonvrån ser jag frukosten som står uppdukad, med nyplockat på yoghurten av en helt annan gubbe ...  Sommaren är serverad! Ha en bra dag och på återseende!

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar