tisdag 11 juni 2019

på djupt vatten ... blubb blubb blubb ...


Blubb ... blubb ... blubb ... De senaste dagarnas värme har åtminstone fått mig att vilja hoppa i plurret! Startskottet för sommaren och all den härlighet som följer med den smällde av i slutet av förra veckan då skolavslutningar och nationaldagsfirande avlöste varandra. Något som jag gärna rycks med i. Strykjärnshett under en strålande sol och så all denna glädje! Lite känsla av sommarlov även om det långt ifrån är så för min egen del. Men med grönt gräs mellan tårna, fågelkvitter, cykelturer och en lätthet i hela kroppen, kommer man långt. Jag svävar fram som en heliumbalong! Plötsligt finns det svängrum i massor. Sommaren bär mycket i famnen - små saker som blir stora upplevelser. Ivrig som ett litet barn är jag även om jag inte vet ett vitten om vad som komma ska. Planerna för de närmaste månaderna är fortfarande ett oskrivet blad, och just så vill jag ha det. Mycket tid för spontanitet och lust är ledorden. Textilmönstret med en känsla av lätthet och vatten beskriver min sinnesstämning superbra och idag ... befinner jag mig någonstans mellan himmel och hav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar