torsdag 13 juni 2019

sportfiske med Lotta Glave!


Under ytan lurar gammelgäddan! Jag är ingen baddare på haspelfiske, men gillar att sitta på bryggan i allsköns ro och meta. Det är sommar de´! Jag kan stirra mig blind på flötet i timmar utan att blinka, och det är en konst i sig bara det. Låta tankarna vandra och vara människa en stund. Men så händer det ... en liten känning i linan och jag är på hugget! Om sanningen ska fram är jag en alldeles för stor djurvän för att vara fiskare. Jag varken agnar på eller krokar av. De smärtsamma göromålen överlåter jag till andra! När firrarna sedan förvirrat simmar runt där i hinken brukar jag säga "- Ska vi inte släppa ut dem igen? Är de inte väldigt små och till antalet få?" Och så blir det allt som oftast. Därmed sagt att jag lever upp till kriterierna för en sportfiskare!!! Lotta Glave´s  fina textiltryck för Klippan Yllefabrik får idag illustrera brygghänget! Det passar bättre än bra! Jag hoppas alla får härliga sommardagar framöver och förhoppningsvis också välbehövlig vila. Semestertider brukar vara hektiska sägs det. Säg tack och adjö till förpliktelser och förväntningar och låt lusten styra tillvaron i den mån det går. Leta upp någon brygga någonstans ... och simma lugnt! 

🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟 🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟


Lite om Lotta Glave: Illustratör och formgivare. Studier vid Konstfack. Hennes formspråk är lekfullt och personligt. Driver tillsammans med sin partner Bengt Lindberg företaget Bengt & Lotta som startades 1990. Deras produkter exporteras till ett 20-tal länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar