tisdag 18 juni 2019

älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär - retromönster duk


Min älskling du är som en ros, en nyutsprungen skär ... ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är ... Sicket fint mönster! En bordslöpare i linne som får mig att tänka på finaste Evert Taube. Vackrare kärleksförklaring finns inte på denna jord. Förr om åren när jag arbetade i vävstolen, skrålade Evert ur högtalarna och med tiden lärde jag mig hans texter som ett rinnande vatten. Märkligt kanske ni tycker, men i hans låtar finns en lättsamhet och glädje och tunggunget passar rytmen för hantverket i en vävstol. Skyttla och slå - om så gudarna vilja, för vissa dagar händer underliga och oförklarliga saker, och då är det bäst att lägga ner verksamheten för att ta ett nytt grepp om slagbommen dagen därpå. Det bara är så. Midsommarveckan har precis tagit sin början och jag hoppar redan som en groda mellan olika projekt, karusellen snurrar allt fortare och jag undrar om jag kommer kunna spela basfiol och flöjt innan veckan är slut! Fiolioliolej hela veckan lång eller något i den stilen önskas alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar