fredag 26 juli 2019

jag har målat hela världen - DIY med färg & pensel





En bit "randig tråd" får knyta ihop säcken!

Nu har jag målat hela världen, lilla mamma! Här ser ni resultatet av en svensk sommar när den visar sig från sin mindre klädsamma, attraktiva och charmerande sida! Istället för att ligga och sola och bada på solvarma klippor klättrade jag omkring likt en bergsget på slippriga stenar och klipphällar i vinterjacka och letade drivved. Bärgade min last med pinnar, plank, korkar, fjädrar och faktiskt hela bojar till kojan med den återkommande frågan; vad göra med dem? Jo, låta fantasin flöda. Hobbyfärger och penslar inhandlades. Nu skulle här målas så det stod härliga till och på verandan inreddes en liten ateljé för ändamålet! Såå befriande för själen. Veden, penslarna och färgerna har i fantasin tagit mig på resor till Sydamerikas träskmarker, en flodmynning i Afrika och en marin expedition runt Australierns kust. Allt medan P4 skvalade i bakgrunden ... För att ge uttryck för min textila vurm fick en en bit "randig tråd" knyta ihop säcken. De här projekten blir det fler av! Nu får det gärna regna snart igen!

PS. Färgerna täcker bättre om veden först målas med grundfärg! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar