tisdag 16 juli 2019

remonterande blomster - retro/vintageduk


Blommigt ska det vara om sommaren! Och inte bara då, utan hela året om! Och den här duken i bomull med retro/vintagemönster blommar lika villigt i oktober som i mars. Bra va? Vid något tillfälle har jag i ren iver klippt sönder den till förmån för en barnmössa. Djup ånger? Både ja och nej. På knoppen passade den också! Som så många gånger förr saknas signatur om vem formgivaren är. En klänning i mindre format eller brukstextil till köket skulle stuvarna räcka till. Grillvantar och några grytlappar som ingen därefter vågar använda! Jo, så brukar det faktiskt bli. Hur bra är det på en skala från 1-10? Kvalitén på tyget med lite ripsstruktur är relativt kraftig och skulle därför passa för en kudde, men tyvärr ... jag vill ha liksidiga kuddar och den ekvationen går alltså inte ihop såvida man inte kan trolla. End of story ... för nu. Jaha, mitt i juli befinner vi oss och dagarna försvinner alltför fort. Jag fyller min tid med loppisbesök när lusten efter civilisationen blir alltför stor, klipphäng om solgudarna vill, och däremellan ger jag mig i kast med trä- och metallarbeten med en uppdämd kreativitet. Ni skulle bara veta vilken aktivitet som uppstår efter ett par dagar i stillhet. När det bara är sport, sport, sport och gammal skåpmat i tv-kanalerna, inget vidare badväder att tala om, ja, då händer det grejer i högra hjärnhalvan. Att ha tråkigt är en bra grogrund för mig att hitta min kreativitet. Sedan går det knappt att få stopp på mig. Jag ska bara ... och åsidosätter mat, sömn och socialt umgänge. En berusande resa mot okända mål. Jag blir som uppslukad och önskar att en ny dag snabbt ska gry. Måste jag förresten sova? Och jag har ingen bokstavskombination vad jag vet ... det bara är så ... kul och stimulerande ... Hobbyfärger är inköpta ... var ska det sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar