torsdag 1 augusti 2019

sitt ner och kolla in stolsdynorna från 70-talet!



Sitter Ni ner? Bra! Kolla in skönheterna från 70-talet! Jag bokstavligen ramlade av stolen! Vilket mönster! Helt i min smak måste jag säga och lyckan var total när jag fick köpa dem för en guldpeng på loppisen. Som vanligt är banden den svagaste länken så ny bandkant ska sys på vad det lider. I övrigt välbehållna i färgerna och minimalt med bruksslitage. Otroligt att de över huvud taget finns kvar efter så många årtionden. I varje fall är ingen gladare än jag! Hörrni ni ni, nu ska jag inte sitta här längre och fabulera utan bege mig till grovtvättstugan för att maskintvätta mattor. Jaaaa, jag vet att man ska handskura med hederlig gammal rotborste och låta dropptorka i inslagsriktningen ... men vad göra när jag inte ens äger ett badkar, saknar nödvändiga torkmöjligheter och beklagligt nog inte är någon Karl Alfred att hantera en trasmatta som väger blyyyyyyyyyyyy i vått tillstånd ... Men ni, ni kan lugnt sitta kvar och njuta av mönstret en stund till! Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar