tisdag 3 december 2019

outtröttliga "Julnissar" från Gamlestaden & Kung Bore


I väntan på 2:a advent bjuds det redan idag på en festremsa passande jultraditionen! Ett baklängeshopp till 1959, Gamlestaden och ett outtröttligt gäng "Julnissar". Formgivaren är tyvärr anonym. Jag tycker att november var en ovanligt blöt månad, eller vad sägs? Det regnade oavbrutet och utomhus var det märkbart folktomt. Vissa dagar kändes riktigt svårmanövrerade, och då fann jag tröst i att nederbörden trots allt är toppen för grundvattennivåerna. Lite pepp är alltid bra att ta till i de lägena! December har precis haft sin början och redan nu känns det uppiggande att veta att vi går en glittrande och glimmande högtid till mötes. Den sätter ljus på tillvaron! De allra flesta tycks ha rönt framgång med adventsljusstakar och ljusslingor och staden känns mer inbjudande och inte fullt lika ful, mörk, grå och tråkig. Men var håller Kung Bore hus? Nu ska jag inte önska för mycket av den varan, lagom är bäst! Vanan trogen dyker jag upp här på torsdag igen och då får vi se vad som bjuds härnäst! Hoppas alla fått en bra start på december! Jag önskar mig lite snö som i Övre bygden norr om Kalix. Hobsala, Hobsala, hoppsansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar