torsdag 26 december 2019

nu är julen slut ... vem tar med sig granen ut?


Nu är julen slut, men vem tar med sig granen ut? Det är den stora frågan ... Alla vet ju att hem forslas den med lätthet, men bortforslingen blir underligt nog så besvärlig att den plötsligt bli barrlös egendom utan ägare i utomhusmiljön. Trist. Lämna med fördel granen till stadens återvinning där den blir till gagn för fiskarnas reproduktion i våra vatten! I mellandagarna som följer nedmonteras allt som andas det allra minsta jul för slutförvaring på vind. Det har varit kul på alla sätt och vis men nu blickar jag mot nyår och 2020. Det ser fint ut. Och det känns bra. Julduken med den halvt uppgivne tomten med uppsynen "Okey då, jag får väl offra mig" har ingen märkning. Mönstret beskriver hur jag och kanske många med mig känner - vilken slutspurt på 2019 och dags för lite återhämtning en stund! Som alltid bugar och tackar jag stort för era besök här på bloggen och på Instagram och önskar alla en god fortsättning! Framöver pausar jag färgerna rött, grönt och blått på obestämd tid men mönstrat blir det framgent i alla fall! Var så säkra! Väl mött på sluttampen av 2019 och nya året 2020 då vi dyker ner i nya outforskade tyghögar!

🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar