tisdag 31 december 2019

baluns, partaj, skiva, galej, hippa, party & festligt värre på nyåret 2019


Ring klocka, ring! Vad sägs om en svängom och mer svängrum? Baluns, partaj, skiva, galej, hippa, party eller fest. Kalla det för vad det månde vara, för idag på årets sista dag är det festligt värre! Dagen till ära får textiltrycket på linnetyg av anonym formgivare beskriva kvällens aktiviteter! Så skönt att lämna 2019 och räkna timmarna mot ett förhoppningsvis mycket mer förnuftigare och klokare 2020! Jag firar också med en "inre" fest över att 2019 fallit väl ut och betraktar tiden som passerat som ett bra år. För mig är planeringen för 2020 redan igång. Under luppen ligger semester, skärgårdsvistelse med hammare och spik bland rådjur och grävling, sociala medier, tygmönster i massor och annat som ligger mig varmt om hjärtat. Det känns härligt att gå mot ljusare tider även om så inte märks just nu, och en lika välbehövlig omstart. Det känns gott att röra om i grytan lite då och då! Även om jag känner stor oro över världsläget och miljön, infinner sig en positivism i min lilla, lilla värld av blommor som jag MÅSTE hålla hårt i. Jag vill under inga omständigheter förlora min kreativitet, och då krävs det svängrum. Och ibland också en svängdörr! Jag önskar alla ett gott slut och ett ännu bättre nytt, förnuftigt, vackert och kreativt 2020! Väl mött runt knuten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar