måndag 13 april 2020

påsk i mångfald - vintage textiltryck


Summeringen av påsken 2020 är nästan klar! Sist och också allra minst ... kycklingar i kvadrat efter Alvar Granströms höna och tupp! Ni som droppat in idag kan här läsa gårdagens inlägg, som så att säga, ligger till grund för dagens! Påskhelgen lider mot sitt slut, men ytterligare ett textilmönster med påskanknytning ligger i pipeline och publiceras på onsdag. Det är alltid svårt att välja ut textiltryck på ett visst tema, mångfalden av fantastiska mönster är stor, så jag tog beslut om att även inkludera onsdagen. Jag hoppas ni har kunnat förströ er och njuta lite grann av färgprakten - mest i gröna nyanser - om jag kollar i backspegeln. Kanske återspeglar det min eviga längtan efter naturen och årstiden då allt kommer till liv igen. En tid då allt känns lättare och mer hoppingivande. Låt oss alla tro på bättre tider och att alla gör det bästa utifrån bästa förmåga. Jag tackar för mig och det gör påsken 2020 nästintill också. Den lär gå till världshistorien! Må väl!

I bild en bomullsduk med textiltryck, 23*23, av anonym formgivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar