torsdag 1 oktober 2020

Kaske-Lotta & strandfynd vid havet DIY


Kaske-Lotta. Jag går igång på drivved, träpinnar och brädor! Ett strandfynd får oftast kreativiteten att peaka. Häpnadsväckande är att slutresultatet alltid blir helt annorlunda än det var tänkt. Jag förvånas själv! Att ta penseln i hand och låta högra hjärnhalvan och det ultimata verktyget, handen, samarbeta helt villkorslöst är skönt. En process som är helt underbar och vitt skild från de material och tekniker som jag normalt arbetar med. Det ger mig en kick! Under mina promenader samlar jag på mig allt möjligt. Metalldelar, glas, ved, pinnar och senast, en hel landgång som flutit i land. Den har omarbetats till bänkar att sitta/ställa saker på och finns under fliken DIY i listen ovan. Mycket kunskapsinhämtning krävdes för att ro det det projektet i land. Om ni bara visste hur många gånger jag fått höra min make utbrista "Nämen, vad ska du med den dääär till, vaaaaar ska du ha den?" De flesta föremål jag hittar måste få ligga och mogna, gro till sig lite. Att se dem sätter igång en hel del tankegångar och inspirationslusta. Måste du ha ... JA, det måste jag! Jag kan också förstå att upplagen i uthus och på husfasader kan skapa en viss irritation ... men det ingick i paketet! Jag trivs som fisken i vattnet med det!

Material: Drivved, hobbyfärg, penslar och annat för att göra mönster. OBS! Hobbyfärg tål ej utomhusbruk!

Bra att ha: Lugn och ro, lust, höger hjärnhalva och händer.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar