söndag 13 december 2020

textilkonst på glittrande Lucia & skimrande Advent med Anna-Johanna Ångström


Hepp! Då var det redan 3:e advent och dagarna i almanackan rullar på mot jul som om ingenting har hänt. Rullar några bullar göre jag mig icke besvär med i år. Lite går bort av julyran men magin finns ändå där. Att lägga ner en vintervit inredning eller julens pynt kommer inte på tal. Det tillför så mycket glädje och är inte minst en välkommen förändring i sluttampen på året. Det är nödvändigt och viktigt i det mäktiga och omslutande mörkret. Att ansvarsfullt hålla traditionen vid liv är jag mån om, men julklappar är ett avslutat kapitel sedan länge. Här visar jag en liten kvadratisk bomullsduk, 19*19, med ett fint tryckt julmotiv. Passar bra att ha i en brödkorg eller liknande och givetvis loppisfyndad för en lika liten peng. Liksom tidigare julinlägg har jag inte heller nu någon uppgift om vem formgivaren är. DET är också lite annorlunda för i år! Trots att jag har en hel del signerade juldukar och väggbonader har jag i år medvetet valt att lyfta fram de anonyma formgivarna och de som är lite udda. Tredje ljuset är nu tänt och där ljuset är, där är det jul. Så värst mycket mer behövs inte! SARS-CoV-2 har lärt mig att avstå. Ha en vidunderligt härlig 3:e advent och tillika en glittrande Lucia, gott folk!

Idag blev jag återigen glatt uppdaterad av Solweigh Persson om vem som formgivit den vackra lilla duken. Anna-Johanna Ångström med signaturen A.J.Å!

🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar