onsdag 17 mars 2021

58 centimeter vårkänsla på hellinneduk

 

Nu så ... kommer 58 härliga centimeter vårkänsla på hellinne! Ett fång tulpaner till alla er som läser min blogg, vare sig det är regelbundet eller bara tittar in lite sporadiskt! En vårfin rund duk med favvo-blomman nummer ett. Mycket av allt ska det vara - som textiltrycket på duken! Tyvärr känner jag varken till formgivare eller tillverkare. Trots att vintern gjort comeback, tillfälligtvis hoppas jag, är det full rulle i fågellivet. Kvittret tilltar för var dag som går i buskar och träd och uppvaktning pågår publikt. När kylan kom tillbaka kom även domherren på besök igen. Hur som helst verkar våren ändå bibehållit sitt skiftande karaktärsdrag och det känns lovande och förtroendeingivande. Framöver går vi mot påsktider och det kommer att avspegla sig även här på bloggen. Väl mött nästa onsdag för då drar jag igång! Den som väntar på något gott, väntar alldeles för länge! Den är bra! Och fler bra grejer följer nedan!

Vårtecken i sikte: Ett flertal fågelarter har gett sig tillkänna och visat upp sig från sin absolut bästa sida. Från soffhörnet i vardagsrummet har jag kunnat skåda sidensvans, domherre, stjärtmes och en stenknäck sittandes på balkongräcket. Våren har också stuckit upp sitt söta gula lilla nylle ur jorden - tussilago är på frammarsch.

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar