onsdag 16 juni 2021

hoppa hage eller spela luffarschack?

 

Ska vi hoppa hage eller spela luffarschack? Eller båda? Frågan är bara med vem. Midsommarhelgen närmar sig med stormsteg och jag tycker mig sakna tidsuppfattning. Den ena dagen är den andra lik, konturerna suddas ut och hållpunkterna uteblir. Kanske beror det på att vi alltjämt lever med en ständigt närvarande och begränsande Corona. Puh, måtte det få ett slut någon gång. Smittspridningen är på nedåtgående, vaccinationerna fortgår i rasande fart och ett restriktivt umgänge gäller fortfarande. Med rätta. Man kan inte ropa hej än. I vardagen är det just det jag gör - ropar hej - på avstånd med höjt röstläget för att höras på håll. Förstörde jag sommarstämningen nu? Jo, lite grann men så känns det idag. Visst kan man få vara lite slokörad och trist en dag eller två? Imorgon är det förmodligen andra bullar som gäller! Kom igen nu ... se möjligheterna! Jag har ju hela spelplanen för mig själv och kohagen som eget gym! Till saken hör att jag är livrädd för kor ... så allt har sina randiga skäl och rutiga orsaker! Må väl och håll humöret uppe, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar