torsdag 14 april 2022

GLAD PÅSK - påsk på snöre - DIY återbruk/nyskapande


Man tager vad man haver ... sa Cajsa Warg och exakt så gjorde jag även denna gång! En mobil/vägg/dörrdekoration (ca 1 m eller valfri längd) till påsk av återbrukat pynt uppträdda på ett jutesnöre. Jag har inte ägnat mig åt dumpster diving utan på ett mer sofistikerat sätt utforskat soprum, vårat cirkulära prylrum, loppisar, ja, lite här och där faktiskt. Ibland kan anskrämligt fula påskdekorationer bli en hit i ett nytt sammanhang. Inspiration, fantasi, lite fingerfärdighet och någorlunda starka nypor är allt som behövs. En tång och en grov nål (ryanål) med stort öga är bra att ha till hands. Det är maniskt kul för en blir lätt fler, jag lovar! Vad som är ännu bättre är att små medborgare också kan medverka i det cirkulära pysslet. Gammalt blir nytt och en bra gå-bort-present vid påskens middagar och glada möten. Med varmt hjärta tackar jag alla som läser min blogg och följer mig på Instagram och önskar en riktigt GLAD PÅSK!

🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar