torsdag 14 april 2022

påsken i ring dansar omkring - vintage påskduk

 

Påsken i ring, dansar omkring och naturen fräschar och svidar om till tusen nyanser av grönt. Bordslöpare i bomull med textiltryck väl värt att pynta med under påskens få dagar. Jag omfamnar alla tillfällen till glada förändringar efter månader som blev till år av samma-samma, allvar och sorgsenhet. Det måste våga brytas och tron på framtiden bli starkare. Då gäller det att passa på, värna om och plocka fram glädjen. Och påsken är ett sådant tillfälle! Jag kan tyvärr tycka att jag inte kan bli riktigt glad, att kunna brista ut i ett sorglöst gapskratt. En slags återhållsamhet och allvar dröjer sig kvar och skvalpar runt i livets alla skrymslen. Det som hände var så osannolikt; att jag skulle få genomleva en skräckinjagande pandemi och ett påföljande krig. Ett bryskt uppvaknande, trots att jag inte insjuknade eller förlorade någon nära anhörig eller vän i sjukdomen. Köptrött har jag blivit på kuppen och det är väldigt positivt! Förmodligen en följd av att min redan låga konsumtion minskade till mikroskopisk under pandemin och insikten att det som verkligen är värt något inte kan köpas för pengar. Saker och ting har förändrats och dåtidens självklarheter är inte lika självklara idag. Livets bräcklighet och värde fick ett ansikte. Nu ska även jag svida om ... till påskkärring ... eller i alla fall till kärring! Rasta kvasta har jag inte tid med. Lite startgas skulle sitta fint för full fart framåt! Redan imorgon dyker jag upp här och kommande dagar under hela påskhelgen. Jag önskar alla en riktigt GLAD PÅSK och en herrans massa livgivande upplevelser! 

🐤🐥🐤🐥🐤🐥🐤🐥🐤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar