torsdag 26 januari 2023

multifärgat mönstergodis


Nä nu kunde jag inte hålla mig längre! Ett färgrikt och multifärgat mönster, här som stort kuddfodral från det stora svenska möbel- och inredningsföretaget, vida känt över hela världen. Något att vila ögonen på när omgivningen är relativt färgfattig både ute och inne. Det gör susen och får upp energierna! Den illmariga Covid-19 tog tid att bli kvitt. Tröttheten, huvudvärken och hostan dröjde sig kvar längre än önskat och först nu tycker jag att flåset är tillbaka och jag börjar känna igen mig själv. Om vädret tillåter står härnäst på agendan att fara ut i havsbandet och tända "valborgsmässoelden" för 2023! Då syftar jag till att samla ihop nedfallna grenar efter höstens och vinterns stormar och snöfall, kapa och kvista av och fjutta på i tunnan. Sitta på trappan med kaffe och smörgås och bara må bra i havsluften. Det är livet på en pinne de´! Inväntar en solig dag med någon plusgrad sedan bär det av. Jag har myror i brallorna ... och längtar obeskrivligt mycket till paradiset som saknar moderna faciliteter och där allt får ta tid. En rofylld plats på jorden!

Nu har det snurrat till alldeles förskräckligt ... jag trodde det var onsdag idag och hoppas att ni har överseende med det sena inlägget! Jag undrar om det är något mer jag har glömt .... är dagvill till tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar